Veelgestelde vragen

Bij de aanschaf of het leasen van nieuwe kopieermachines wilt u op basis van goede informatie keuzes kunnen maken. Welke kopieermachine is het meest geschikt? Hoe gaat het in zijn werk met de afkoop van oude kopieermachines? Deze veelgestelde pagina heeft voor deze verschillende onderwerpen veelgestelde vragen uitgewerkt.
 

Informatie

Over ons


Hoe werkt het 

Hoe werkt het?


Het kiezen van de juiste leverancier

Algemene informatie


Contact opnemen

Contact

Heeft u niet gevonden wat u zoekt of heeft u andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u met alle plezier verder!

T: +31(0)85 303 27 83
E: info@mkbkopieermachine.nl

Neem contact op


Alle veelgestelde vragen 




Wie zijn jullie precies?

Wij zijn een jonge organisatie uit Groningen die zich heeft toegelegd op de verkoop en het onderhoud van nieuwe multifunctionals via het internet. Waar de traditionele verkoop vaak face to face wordt uitgevoerd zijn wij van mening dat er meer transparantie nodig is op het gebied van prijzen en voorwaarden. Op onze website vindt u deze dan ook meteen. Geen lange offertetrajecten maar gewoon direct een eerlijke prijs en een team dat altijd voor u klaarstaat bij vragen.

Ons team bestaat uit drie adviseurs, onze backofficemedewerker, een IT specialist en een webbouwer. Het ideale team om u zowel van online informatie te voorzien als van gedegen advies met betrekking tot uw nieuwe kopieermachine of multifunctional. Wilt u meer weten over ons mooie bedrijf of over onze mensen? Neem dan gerust contact met ons op.

MKBkopieermachine.nl
Onderdeel van de MKB Service Groep B.V.
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
T: +31(0)85 303 27 83
E: info@mkbkopieermachine.nl
KVK: 68720254




Wat doen jullie allemaal?

Wij houden ons voornamelijk bezig met de verkoop van nieuwe kopieermachines of multifunctionals en het adviseren van onze klanten hierbij. Maar ook de softwarematige kant van het hedendaagse printen wordt niet vergeten. Door onze IT specialist, getraind in een aantal specifieke softwareoplossingen, kunnen wij u ook adviseren op het gebied van scanoplossingen, digitaal archiveren of het beheren van uw printerpark.

In de afgelopen tijd zijn wij snel gegroeid. Hierdoor hebben we een groot aantal klanten met allerlei verschillende wensen op het gebied van kopieermachines of multifunctionals. Hierdoor komen er ook nog wel eens machines terug die tegen aantrekkelijke tarieven nog een heel leven bij een klant voor zich hebben. Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden!




Waarom zijn de kopieermachines of multifunctionals op jullie website relatief zo goedkoop?

Dit heeft eigenlijk maar met één ding te maken: Overheadkosten. Omdat ons team klein is  houden wij onze eigen bedrijfskosten erg laag. Daarnaast hebben we een zeer bescheiden kantoor en houden we ook niet van dure leaseauto’s. Al deze kosten hoeven dus niet doorberekend te worden aan u als klant, waardoor u uiteindelijk minder betaalt. Daarnaast hebben wij in de loop der tijd hele goede afspraken kunnen maken met onze leveranciers waardoor we de beste inkoopprijzen verkrijgen. Ook hierdoor kunnen wij onze producten zo goedkoop mogelijk aanbieden.




Waar moet ik op letten bij het kopen van een multifunctional en wat bepaalt de prijs?

Bij het kopen van een multifunctional is het belangrijk te bepalen wat u exact met de machine wilt doen. Heeft u alle functionaliteiten nodig? Print u bijvoorbeeld zelden in A3 zou een A4 machine ook volstaan. Daarnaast is de snelheid van belang. Het is daarnaast niet altijd nodig om een zeer snel apparaat te kopen. Wanneer u bestanden afdrukt die vaak uit slecht enkele pagina’s bestaand zult u het verschil tussen 35 of 50 pagina’s per minuut niet echt merken. Heeft u grote bulkopdrachten is het raadzaam een sneller model te kiezen. Vaak worden multifunctionals of kopieermachines modulair opgebouwd. Dit wil zeggen dat het mogelijk is bepaalde functionaliteiten toe te voegen en weg te laten. Des te meer mogelijkheden des te kostbaarder het apparaat.




Kan ik bij jullie ook een kopieermachine of multifunctional huren?

Dat kan zeker. Bij al onze prijzen op de website worden ook de huurprijzen per maand weergegeven. Wilt u een kopieermachine of multifunctional huren? Neem dan contact met ons op en wij helpen u verder!




Ik heb op dit moment een overeenkomst met een andere leverancier. Kunnen jullie hier iets mee?

In sommige gevallen kan dat. Wanneer u overstapt van leverancier dient u over het algemeen een afkoop te betalen van uw huidige contract. In veel gevallen is dit wel lonend vanwege het feit dat de prijzen in de loop der tijd een stuk lager zijn geworden. Wij vragen u gewoon even contact met ons op te nemen zodat we samen kunnen bepalen of het afkopen van uw huidige contract voordeliger is dan het laten doorlopen van het contract. U krijg van ons een eerlijk overzicht van de mogelijkheden. Mocht e.e.a. niet interessant zijn om af te kopen geven we dit eerlijk aan en wachten we gewoon nog wat langer.




Wat zijn de voordelen van een multifunctional ten opzichte van losse apparatuur?

De voordelen van een multifunctional kunnen onderverdeeld worden in vier onderwerpen. Dit zijn functionaliteit, kosten, tijdsbesparing en controle.

Functionaliteit

De functionaliteit van een multifunctional zijn over het algemeen groter dan die van losse apparaten. De instellingen die gedaan kunnen worden op een multifunctional zijn veel uitgebreider dan die op een standaard apparaat. Denk hierbij aan papierformaten, automatische kleurselectie, scaninstellingen, grote aantallen printen, vouwen, nieten etc. Daarnaast is het met een multifunctional mogelijk om de werkomgeving zeer netjes te houden. Het aantal kabels en verbindingen wordt vanwege het combineren van alle apparaten tot een minimum beperkt. Enige nadeel is dat wanneer het apparaat onverhoopt een keer een storing heeft dit gevolgen heeft voor alle functionaliteiten. 

Kosten

Hoewel het aanschaffen van een multifunctional over het algemeen een relatief grote investering betreft is het gebruiken van een multifunctional over een langere tijd een stuk voordeliger dan het gebruik van losse apparaten. Dit komt doordat een multifunctional efficiënter met verbruiksartikelen omgaat (het apparaat verbruikt minder toner voor dezelfde kwaliteit afdruk). Helemaal ten opzichte van apparatuur waarbij inkt gebruikt wordt kunnen de besparingen enorm zijn. Wanneer er meer dan 200 afdrukken per maand gemaakt worden is het al lonend om te kijken naar een multifunctional gezien deze apparaten met toner werken wat ten opzichte van inkt een stuk goedkoper is. Daarnaast is een multifunctional een stroombesparende oplossing. Een combinatie van losse apparatuur verbruikt veel meer stroom dan 1 centraal apparaat.

Tijdsbesparingen

De grootste kostenpost binnen uw bedrijf is vaak uw personeel. Door uw medewerkers in staat te stellen zo efficiënt mogelijk te werken bespaart u kosten. Een goede multifunctional stelt uw medewerkers in staat hun documenten efficiënt te verwerken. Of het nu gaat om het maken van een afdruk of het snel kunnen inscannen van documenten, een multifunctional stelt u in staat om deze activiteiten te combineren, te versnellen en te monitoren.

Controle

Middels een kopieermachine of multifunctional wordt u in staat gesteld controle uit te voeren over het gebruik van de multifunctional. Het is mogelijk budgetten toe te kennen aan specifieke gebruikers/afdelingen of restricties toe te passen op het gebruik van de multifunctional. Dit kan middels de zogenaamde RUI (remote user interface) waar u, eventueel in overleg met uw ICT beheerder, alle zaken met betrekking tot controle kunt instellen. 




Leveren jullie ook service en onderhoud?

Jazeker. Op vrijwel al onze kopieermachines of multifunctionals die u wenst te huren of kopen is het mogelijk om een serviceovereenkomst af te sluiten. Hierdoor bent u altijd verzekerd van een goed functionerende kopieermachine of multifunctional zodat uw eigen werk altijd door kan gaan. Bij onze serviceovereenkomsten zit standaard inbegrepen:

  • Preventief onderhoud
  • Correctief onderhoud
  • Alle onderdelen ten behoeve van de reparatie die uitgevoerd moet worden
  • Voorrijkosten van onze monteur
  • Uurloon van onze monteur

Hierdoor komt u nooit achteraf voor onverwachte kosten te staan. U weet vooraf wat u maandelijks betaalt zonder dat er ergens nog kleine lettertjes of addertjes onder het gras verschijnen. Wij houden van transparantie dus dat kunt u ook verwachten.




Wat zijn de voordelen van een servicecontract?

Over het algemeen is een servicecontract voordeliger dan ad hoc een servicemonteur laten komen.  Over het algemeen is de monteur binnen enkele uren al ter plaatse, waarbij maximaal 8 uur. Daarnaast bent u geen tijd kwijt aan het bestellen van toner en zit u nooit zonder. U heeft dus geen omkijken meer naar uw kopieerapparaat tegen betere prijzen dan wanneer u zelf zorg draagt voor het onderhoud.




Doen jullie het onderhoud op jullie kopieermachines of multifunctionals zelf?

Kortgezegd; nee. Wij vinden dat het onderhoud op onze kopieermachines of multifunctionals moet worden gedaan door de mensen die daar het beste in zijn. Daarom hebben wij besloten om voor onze serviceverlening samen te werken met de leveranciers zelf of met de beste onderhoudspartijen van Nederland. Zo weten we altijd dat onze klant zo snel mogelijk worden geholpen en eventuele storingen zo snel mogelijk worden opgelost. Niets is zo vervelend als een kopieermachine of multifunctional die stilstaat juist op het moment dat je deze het hardst nodig hebt.




Hebben jullie ook ervaring met grote trajecten?

Dat hebben wij zeker! Voor bijvoorbeeld het in kaart brengen en analyseren van grote printomgevingen hebben wij alle kennis is huis en ook een projectmatige uitrol van een machinepark is voor ons geen probleem. Door de hechte samenwerking met onze leveranciers en adviseurs met jarenlange ervaring in projectmatig werken maken we ook van een migratie naar een nieuw printerpark een succes. Uiteraard kunnen wij dit wel zeggen, echter hebben we ook een aantal goede referenties die altijd bereid zijn om met u in gesprek te gaan over hoe zij onze dienstverlening hebben ervaren. Wilt u een keer in gesprek met onze referenties? Neem dan gerust contact met ons op.




Kunnen jullie ons ook ondersteunen met vragen over software?

Ja dat kunnen wij ook. één van onze adviseurs is getraind en heeft jarenlange ervaring in scanoplossingen en document management systemen. Bent u van plan om bezig te gaan met digitalisering van documenten? Heeft u hulp nodig bij het zo efficiënt mogelijk inrichten van een scanproces? Hierbij kunnen wij u helpen!




Waarom moet ik ook nog aflever- en installatiekosten betalen?

Afleverkosten

Een kopieermachine of multifunctional is een zeer kwetsbaar product. Wanneer uw kopieermachine of multifunctional netjes op kantoor staat bestaan er weinig risico’s op defecten door schokken of verplaatsing. Echter dient het vervoer van een kopieermachine of multifunctional zeer voorzichtig gebeuren. Een kopieermachine of multifunctional zit vol met printplaten, chips, glas en sensoren die bijzonder breekbaar zijn. Daarom werken wij samen met uitmuntende vervoersbedrijven zodat we zeker weten dat uw kopieermachine of multifunctional veilig bij u wordt afgeleverd.

Installatiekosten

Het installeren van een kopieermachine of multifunctional is verre van eenvoudig. Wanneer de kopieermachine of multifunctional bij u wordt afgeleverd dient deze nog geassembleerd te worden en dienen alle eventuele afwerkingsmogelijkheden geïnstalleerd te worden. Wanneer wij een kopieermachine of multifunctional leveren willen we ook zeker weten dat deze op gedegen wijze in gebruik genomen kan worden. Mocht u hebben gekozen voor een serviceovereenkomst wordt de kopieermachine of multifunctional uitsluitend door ons geinstalleerd. Zodoende weten we zeker dat e.e.a. goed verloopt en er geen storingen ontstaan vanwege een niet goed uitgevoerde installatie.




Kan ik eventueel een kopieermachine of multifunctional toch zelf installeren?
 

Wij kunnen de kopieermachine of multifunctional ook alleen bij u bezorgen. Houd er dan wel rekening mee dat eventuele gebreken die er mochten ontstaan bij het zelf installeren niet onder uw garantie vallen. 

Klanten beoordelen MKBkopieermachine.nl met een 10, gebaseerd op 28 beoordelingen op de schaal van 10. Bekijk beoordelingen